PCO

PCO- Polycystic ovaries 



PCO- PCOS. Policistični jajčniki- sindrom policističnih jajčnikov. Kaj je sploh to? Kaj se dogaja z žensko, kateri postavijo to diagnozo? Od lažno pozitivnih testov do neplodnosti in zdravljenja. 

Kolikor se spomnim, sem imela vedno probleme z menstruacijami. Vmes je bilo obdobje parih let, ko sem jih imela redne, pa potem spet malo ne, pa se je spet uredilo(vmes mi je uspelo celo trikrat zanositi), ampak po tretjem splavu(novembra) se moji ciklusi nikakor niso uredili. Po čiščenju novembra sem na menstruacijo čakala do januarja. Sem jo dobila, pa je potem spet zamujala. Dovolj sem imela tega in sem šla zatežit svoji ginekologinji, naj mi vendarle napiše tablete za sprožitev menstruacije. Hvala bogu mi jih je predpisala. DABROSTON. 10 dni po dve tableti na dan, potem pa naj bi v roku 7 dni(ali manj) prišla tečka. Punce, verjele ali ne, vsak izgubljen ciklus, ko se trudiš zanosit, šteje. Pa še kako. Pridno sem jih jemala in 66.dan ciklusa se je ulilo. Nadaljnja navodila so bila, naj jih jemljem še od 18. dneva ciklusa do 25. dneva po dve tableti na dan. In spet naj bi menstruacija prišla v sedmih dneh. Kar tudi je.

Dnevi, meseci so minevali, jaz pa še kar nisem videla tistega pluska, vse do sredine junija. Vmes sem malo prenehala s tableti, ker sem želela poskusiti naravno in si naročila kapsule navadne konopljike. Jemala sem jih en mesec in pričakovala čudežne rezultate. Vmes sem se odločila še za dieto, ki mi je do nedolgo nazaj uspevala. Potem pa mislim, da je psiha naredila svoje pa je šlo vse po gobe. Izgubila sem celih 5 kilogramov, ampak tudi to je nekaj. No, da se vrnem na čudežne rezultate. Junija, 33. dan ciklusa, ko naj bi dobila menstruacijo, sem naredila test. Čisto tako, ker znaki so bili prisotni. Boleče prsi, rahla slabost,.. Vsa vesela pogledam na test po 3 minutah in jo vidim. Vidim drugo črtico. Veselje do neba. Že planiram, kako bom povedala dragemu. Težko sem verjela, da je resnično, ker me je ves čas nekje v ozadju kljuval dvom, da to ni to. Naslednji dan sem naredila ponoven test, kjer je bila črtica manj vidna, ampak še vedno je bila. Naj skrajšam zgodbo- naredila sem še vsaj tri teste in povsod je bil rezultat isti. Čisto rahla druga črtica ali pa enako močna kot prvi dan. Prenehala sem se veseliti, ker sem vedela da nekaj ni v redu, da imam probleme s hormoni.  

Kako sem vedela, da imam nekaj narobe s hormoni? Ker sem bila v začetku junija na pregledu pri ginekologinji zaradi vnetja lulike in sem ji spotoma še zatežila za UZ, ker me je že par mesecev mučilo špikanje v levem jajčniku skozi celoten ciklus(ne samo med ovulacijo, katere btw, sploh nisem imela). Gospa me je pregledala in na hitro opisala problem- policistični jajčniki. Kaj to pomeni? Da bom težko zanosila. Kako mi lahko pomaga? Ona ne bo ničesar naredila, ker se zdravim v Leonišču in mi bodo oni vse razložili. Hvala ga. ginekologinja. Večino sem si prebrala na internetu, ampak še vseeno me je zanimalo kaj to pomeni zame. Na srečo sem imela v začetku julija pregled v Leonišču, kjer mi je zdravnik vse pojasnil. 

V naslednjem postu(obljubim, da bo malo prej kot je bil ta ;)) napišem vse preglede, katere sem opravila. 

12.7. sem imela pregled v Leonišču. Kar malo sem se ga veselila, saj sem vedela, da mi bo zdravnik vse razložil in pomagal na poti do +. Prišla sem v ambulanto in mu povedala, kaj se mi je pretekli mesec zgodilo. Gledal je izvide hormonskih testov, kjer je bilo vse v redu. Naredil mi je UZ, kjer je potrdil diagnozo moje ginekologinje. PCO- policistični jajčniki. Priznam, malo sem že pozabila kaj vse mi je povedal o tem, razen tega, da naj poskusim shujšati. 

Ker po vsej verjetnosti nisem imela svojih ovulacij, mi je predpisal tablete za sprožitev le-te. Najprej sem morala jemati dabroston(za sprožitev menstruacije)- 10 dni po dve tableti dnevno. Ko jo dobim, se v prvih dneh naročim na UZ(dela se 12. ali 13.dan), kjer bodo spremljali ovulacijo(ali sploh je, ali je dovolj foliklov). Ker je bilo vse skupaj ob dosti nerodnem času in naj bi moj 12.dan prišel ravno v času njihovih dopustov, sva ta mesec delala bebiko v čisti nevednosti, ali sploh je ovulacija ali ne. Tretji dan ciklusa sem začela z jemanjem tablet FEMARA. Dve tableti dnevno (naenkrat) od tretjega do 7.dneva ciklusa. V času jemanja tablet nisem imela nekih stranskih učinkov, razen prebavnih motenj. Driska in boleč trebuh. Včasih me je bolel trebuh tako močno, da sem skoraj jokala. 7.dan sem pojedla še zadnji dve tableti in upala, da bo v roku enega tedna do 10.dni prišlo do ovulacije in seveda do oploditve. In kasneje do vgnezditve. Za vsak slučaj(če ne pride do ovulacije in posledično  do menstruacije), jemljem dabroston(18.do 25.dan ciklusa). 

Ovulacijskih testov nisem delala, poskusila sem se zanesti na sluz in druge znake ovulacije. Ampak iskreno, nimam pojma ali je ovulacija bila ali ne. Nisem se želela obremenjevati s tem, ker psiha naredi svoje. Hočeš, nočeš. 
Femara


Dabroston



Kaj sploh je to PCOS?
Sindrom policističnih jajčnikov je presnovno obolenje žensk. Zaradi hormonskega neravnovesja v telesu pride do cist na jajčnikih, katere onemogočajo ovulacijo. Ponavadi pride do porušenega ravnovesja med hormonoma LH in FSH, zaradi česar v jajčnikih dozorevajo folikli, ampak nikoli povsem ne dozorijo in se ne spustijo(ne pride do ovulacije). Tako se folikli nalagajo in pride do cist. 
Ženske naj bi se s tem že rodile. Ginekološka bolezen naj bi se začela razvijati že ob prvi menstruaciji in napreduje do menopavze. Zakaj pride do tega oz. zakaj se ženska rodi s tem, zaenkrat še ni pojasnjeno. Predvidevajo, da je gensko pogojena. Pogosto vpliva na žensko plodnost. Težje pride do zanositve, ampak hvala bogu je medicina dosti napredovala in s pomočjo tablet(injekcij) se da marsikateri ženski pomagati. 
Ločimo dva tipa bolnic s PCO. Prvi tip je ženska, ki ima povečano telesno težo, probleme z menstruacijami(in posledično ovulacijami) ter posledično probleme z zanositvijo. Menstruacija pri teh ženskah ponavadi zamuja, včasih pride prezgodaj ali pa je zelo šibka, pa še to v veliko primerih pride brez predhodne ovulacije. Pojavi se kot posledica nepravilnega nabiranja hormonov: estrogena, progesterona in testosterona. Zaradi nepravilnega delovanja jajčnikov se nakopiči preveč moškega hormona(testosterona), kar privede do neželenih učinkov pri ženski. Mastna koža, akne, močnejša poraščenost(po delih telesa, ki niso normalni za žensko), izpadanje las ter razvoj moške plešavosti. Zaradi motnje presnove imajo ženske probleme s telesno težo, a že ob izgubi 10% svoje telesne teže, lahko jajčniki začnejo pravilno delovati.
Drugi tip bolnic nima nikakršnih problemov s preveliko telesno težo, nimajo aken, niso prekomerno poraščene, PCO zdravnik zazna samo preko ultrazvočnega pregleda.
Znaki ob zamujanju menstruacije so lahko zelo podobni zanositvi, zato ogromno žensk dela teste, a so na žalost negativni. Kaj je mojega zamedlo, da je bil lažno pozitiven, nimam pojma.
Kot zdravljenje uvedejo stimulacijo jajčnikov. Bodisi s tableti(femara, clomid) ali z injekcijami. Sliši se preprosto(samo tablete vzameš pa je), ampak ni tako. Od stranskih učinkov do natempiranosti glede ovulacije.

policitični jajčniki
Obstajajo tudi diete, ki naj bi pomagale v boju s policističnimi jajčniki. Keto oz. LCHF dieta. Iz jedilnika se črta škrob(testenine, kruh, krompir, riž) in sladkor. Namesto tega se mora zaužiti več naravnih maščob, mesa, rib, jajc in zelenjave. Dieta je res uspešna, a ni tako enostavna kot se sliši. Jaz se zaenkrat še nisem odločila zanjo, saj imam preveč rada krompir ;) Če mi ne bo preostalo drugega kot to, se bomo pa pač odpovedali krompirju. 


Na kratko glede PCO, na kratko o stimulaciji jajčnikov, dieti. Kaj naj še dodam, razen da si želim čimprej videt plusek? Da si želim biti srečnica, pri kateri je femara naredila čudež(po možnosti že v prvo)? Bomo videli :)


xoxo

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

mavrična zanositev

Rh faktor in nosečnost